Rolex – Third Most Valuable Brand In The World


Vad är Rolex för dig? Få varumärken rymmer så många uppfattningar och åsikter. Men så ska det väl också vara om man diskuterar ett av världens mest värdefulla varumärken. I den senaste studien gjord av varumärkesexperterna Millward Brown Optimor, ökade Rolex sitt varumärkesvärde med över 36% och är därmed det tredje högst värderade lyxvarumärket i världen. Endast parisarnas två stoltheter Louis Vuitton och Hermès lyckades knipa platserna över. Bland konkurrenterna på listan återfinns inte bara massiva lyxvarumärken som Gucci, Chanel och Prada, men även välkända juvelerare och klockproducenter som Cartier smög sig in på topplistan.

Rolex klår dom flesta!

Orsaken till att Rolex knep tredjeplatsen är enligt Millward Brown Optimor att de håller hårt i sitt arv och levererar ett bestående värde över tiden (…göteborgshumor…). Så det är väl bara att säga “hatten av” till Rolex och alla de människor där ute som just i denna stund sitter med någon av deras vackra modeller runt handleden. Detta bekräftar väl egentligen något vi alla redan visste – du har gjort rätt val om du väljer Rolex!

James Bond (Sean Connery) kör självklart Rolex Submariner 6538/5508 när han räddar världen
This entry was posted in Rolex, Submariner. Bookmark the permalink.
Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /storage/content/67/119367/timetalk.se/public_html/wp-content/plugins/facebook-like-a-lot/plulz/lib/Model/PlulzFacebookAbstract.php on line 1048